Tuesday, July 19, 2011

Η κίτρινη φυλή


Χτες μιλούσα με μια φίλη μου και μου είπε την αμίμητη φράση που έκανε σουξέ και στο facebook:
"Να εξαφανιστεί η φάρα της ταρίφας"!!! Πόσο πετυχημένο, αλλά και πόσο επίκαιρο μότο
Μα πραγματικά, στη θέα της κίτρινης φυλής, όλοι αηδιάζουμε.
Αυτό το χάλι, να έχουν κλείσει δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, να κάνουν πορείες 2000 αυτοκίνητα στην έτσι κι αλλιώς σε μόνιμο έμφραγμα Αθήνα, δεν έχει προηγούμενο
Αναρωτιέμαι τι ζητούν από την κυβέρνηση και τι συζητά η κυβέρνηση μαζί τους. Είναι κοινωνικό αίσχος να διαπραγματεύεσαι σε ομηρία, την ώρα των ωμών εκβιασμών
Να βράσω τα δικαιώματα και τα προνόμια τους. Η μάλλον δεν θα τα βράσω, θα τα χέσω
Όπως χεσμένους τους έχω τους ταξιτζήδες έτσι κι αλλιώς
Βρώμικοι, με βρώμικα αυτοκίνητα που παράγουν θόρυβο και ρύπους στην ατμόσφαιρα, διπλές και τριπλές κούρσες ταυτόχρονα, αγενείς, μέσα στο τσιγάρο, με τη χειρότερη οδηγική παιδεία και το χειρότερο λεξιλόγιο στο τιμόνι, με μουσική της επιλογής τους "και αμα γουστάρεις", με ταξίμετρα πειραγμένα και μηχανήματα για αποδείξεις που ποτέ δε λειτουργούν και ένα σωρό άλλα
Τι να μας πουν οι ταξιτζήδες, οι ταρίφες, η κίτρινη φάρα?
Η Αθήνα μοιάζει καλύτερη, ομορφότερη και ευκολότερη πόλη χωρίς αυτούς, τι τους χρειαζόμαστε, σας ρωτώ
Οι περισσότεροι έχουν αυτοκίνητα και μηχανάκια, το μετρό έχει καλύψει πολλές περιοχές της πόλης με επιτυχία, ενώ οι τοπικές ανταποκρίσεις (και συνδέσεις) των μέσων δημόσιας συγκοινωνίας προσφέρουν λύσεις. Ακόμα, οι ποδηλάτες έχουν αυξηθεί θεαματικά, και οι πεζοπόροι το ίδιο, ειδικά τα πρωϊνά, ο κόσμος που θέλει να πάει στη δουλειά του έχει τρόπο να το κάνει, έστω και με το αυτοκίνητο του συναδέλφου που μοιράζεται τη διαδρομή
Οι ταξιτζήδες, που έχουν διαχρονικά ευνοηθεί με σκανδαλώδη τρόπο, έχοντας καταντήσει μια τετράτροχη μαφία με εσωτερικά προτεκτοράτα (συνδικάτα τα λένε) που έχει κομματικές αβάντες και βουλευτικές πλάτες επώνυμες, για να συνεχίζει να παρέχει χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες σε τιμή αναντίστοιχη με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα, διαμαρτύρονται να μην ανοίξει ο κλάδος τους
Γιατί να μην ανοίξει και να μη σας αγοράσουν εταιρείες του εξωτερικού? Εσείς τι καταφέρατε μέχρι σήμερα? Είναι κάποιος πολίτης ευχαριστημένος μαζί σας? Όλοι σας βρίζουν, τυχαίο, δε νομίζω!!!
Μερικοί μαυραγορίτες επιτήδειοι  έχουν μαζέψει τις άδειες, δίπλα σε κάποιους που έδωσαν τρελά λεφτά να αποκτήσουν μια άδεια (κόστος ενός διαμερίσματος στου Παπάγου στην καλύτερη) και έχουν εγκαταστήσει ένα σκλαβοπάζαρο οδηγών που ίσα βγάζουν τα έξοδα τους, στην ανάγκη να εργαστούν νύχτα και σε απάνθρωπα ωράρια, μέσα σε μια πόλη-κόλαση από τα καθημερινά γεγονότα που την χαρακτηρίζουν.
Πορείες, απεργίες, φρακαρισμένοι δρόμοι, αφόρητη ζέστη, τροχονόμοι άσχετοι, φανάρια καμένα, ασυνείδητοι οδηγοί που οδηγούν χωρίς κανένα έλεγχο, οχήματα χωρίς ασφαλείς προδιαγραφές και ανύπαρκτη συντήρηση και ένα σωρό άλλα.
Σε αυτό το εργασιακό περιβάλλον καλούνται να εργαστούν αυτοί που έχουν ανάγκη, για να πληρώσουν τα βαρυπέπονα αφεντικά, που με τη χουντικής νοοτροπίας διοίκηση του κλάδου τους, μας πρήζουν τα συκώτια για τα δικαιώματα τους
Ποια δικαιώματα ρε παράσιτα των δρόμων, καραγκιόζηδες, ανύπαρκτοι
Δουλευόμαστε όλοι μαζί μου φαίνεται σε αυτή τη χώρα, χωρίς να ξέρουμε τι μας γίνεται
Καταρχήν ο αριθμός των ταξί είναι τεράστιος χωρίς κανένα λόγο. Κατά δεύτερον δεν υπάρχουν προδιαγραφές για το επάγγελμα και τους επαγγελματίες. Όποιος έχει τα χρήματα γίνεται ταξιτζής και "εξυπηρετεί" τους πολίτες. Κατά τρίτον ο κλάδος των αυτοκινητιστών γενικότερα δεν είναι προσβάσιμος με όρους ελεύθερης αγοράς. Τέταρτον έχει αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του από εξωτερικές και εσωτερικές στρεβλώσεις πολιτικής, κομματικής και κοινωνικής φύσης. Πέμπτον δεν έχουν θέση μέσα σε ένα γενικότερο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες-υπηρεσίες της πόλης. Είναι ανεξέλεγκτοι. Έκτον, βρίσκονται ενταγμένοι σε νομικό καθεστώς άλλων εποχών, είτε αυτό αφορά βασικές λειτουργίες του επαγγέλματος, είτε φορολογία, είτε τεχνολογικές προδιαγραφές για την τέλεση του. Και πολλά άλλα που ο καθένας μπορεί να σκεφτεί
Το ταξί για χρόνια ήταν ένα μικρό χρυσοφόρο μαγαζί, που προσέφερε κέρδη στους ιδιοκτήτες του, και ακόμα και πριν χρόνια και στους οδηγούς που κατείχαν προνομιακές σχέσεις με τα αφεντικά τους (πχ να μοιράζονται βάρδιες, να εξυπηρετούνται στα σέρβις και άλλες διευκολύνσεις, εκτός από το ενοίκιο)
Όμως όλοι αυτοί ξέχασαν, ότι ο λόγος που δόθηκαν άδειες στο παρελθόν, όπως και σε περίπτερα ή άλλες εργασίες, ήταν καθαρά κοινωνικός, και εξυπηρετούσε ανάγκες σχετικές με πολεμικές αποζημιώσεις, πρόσβαση στην απασχόληση χαμηλών εισοδηματικά τάξεων, εξισορρόπηση των κενών στις ανταποκρίσεις των παραδοσιακών λεωφορειακών γραμμών, εξυπηρέτηση αρρώστων και ευπαθών τάξεων κλπ
Και το ότι ξεχάστηκαν όλα αυτά, και καταντήσαμε στη σημερινή αρρωστημένη κατάσταση, είναι ενδεικτικό της κλασσικής ελληνικής ασυδοσίας και των διαπλεκόμενων ρουσφετολογικών σχέσεων κάθε συντεχνίας με την εξουσία.
Που πιάνουν στα χέρια τους μερικά σωστά εργαλεία, που υπο προϋποθέσεις εξυπηρετούν και παρέχουν υπηρεσίες στους ανθρώπους της πόλης, και τα ξεχειλώνουν, τα ξεφτιλίζουν και τα στρέφουν τελικά ενάντια στο κοινό-αγορά στόχο, στο οποίο απευθύνονται, μεταμορφώνοντας τα σε μηχανές εξυπηρέτησης των χειριστών τους, αποκλειστικά για ίδιο όφελος
Αλλά το χειρότερο απ όλα είναι το ύφος και το νταηλίκι τους, να περάσει το δικό τους, με τσαμπουκά και νοοτροπία τραμπούκου που "άμα γουστάρει" θα μας κάνει ντα και θα μας κλείσει τις μετακινήσεις
Τις ίδιας ψυχοσύνθεσης, της ίδιας άθλιας παρουσίας, με τους "εξαδέλφους" τους, με τα βυτιοφόρα και τις νταλίκες-φορτηγά, για τους οποίους έχω γράψει παλαιότερα
Βρωμιάρηδες ταξιτζήδες, κίτρινη φυλή, σα δόντια ποτισμένα με τσιγάρο, σιχαμένοι μπουνταλάδες, ΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ, εσείς και η συντεχνία σας, νισάφι μας σκάσατε κατσαρίδες των δρόμων
Και αντί να βγάλει η κυβέρνηση τους μπάτσους να τους σπάσουν τα κεφάλια, να το φχαριστηθούμε, για κάθε διαδρομή που αντί 10 λεπτά διάρκεσε μισή ώρα, πληρώνοντας διπλάσια λεφτά, στοιβαγμένοι με άλλους 3 στο πίσω κάθισμα και το παράθυρο ανοιχτό με 40 βαθμούς, ανεχόμαστε το θράσος της "ανίκητης δύναμης" που αναδύει άρωμα λαϊκού φασισμού εκλεκτής ποιότητας, από τα καλύτερα χαρμάνια της επταετίας
ΟΥΣΤ ΤΑΡΙΦΟΣΚΥΛΑ, δε σας λυπάμαι καθόλου, εσάς και τους ομοίους σας

No comments: