Thursday, September 12, 2013

Το καρκίνωμα της παιδείας


Δείτε δύο διαφορετικά σκηνικά από την έναρξη του σχολικού έτους στην Ελλάδα του 2014

Η μια σκηνή είναι αυτή: Χτές στην τηλεόραση, στον αγιασμό για την έναρξη του σχολικού έτους, σε κάποιο σχολείο, ο μητροπολίτης "τάδε" στο μικρόφωνο να ωρύεται βγαζοντας ένα "πεφωτισμένο" λογίδριο και πίσω του, με το κεφάλι ταπεινά γερτό προς τα εμπρός, ο υπουργός παιδείας παρίσταται γεμάτος κατάνυξη. Νομίζω είναι σαφής ο συμβολισμός του ποιός ασκεί "εκπαιδευτική πολιτική" στη χώρα

Δεύτερη σκηνή από άλλο σχολείο: Στην ίδια οθόνη, στον αγιασμό για την έναρξη του σχολικού έτους (επαναλαμβάνω, στον αγιασμό, δηλαδή σε ένα κατεξοχήν θρησκευτικό έθιμο) ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ από τη μια και ο αρχηγός του ΚΚΕ από την άλλη, κάνουν πολιτικές ομιλίες στους μαθητές (!!!!!!) με αφορμή το γεγονός και παροτρύνουν τους μαθητές (!!!!!) δηλαδή παιδάκια έως 17-18 ετών, να συμπαρασταθούν στους απεργούς καθηγητές τους, καλώντας τους σε αντίσταση κλπ κλπ ενάντια στην Τροϊκα, το μνημόνιο κλπ

Όσο αισχρό και απαράδεκτο για χώρα της Ευρωζώνης, είναι να γίνεται αγιασμός και να έχουν οι παπάδες την ευχέρεια να βγάζουν λόγο στους μαθητές, άλλο τόσο αισχρό και απαράδεκτο σε χώρα που θέλει να λέγεται πολιτισμένη, είναι οι αρχηγοί πολιτικών κομμάτων να απευθύνονται σε αυτή την περίσταση σε παιδάκια που θέλουν να ξεκινήσουν το ταξίδι στη μάθηση, δίχως παρωπίδες

Δε θα σταθώ, στο ότι όλοι οι παραπάνω βιάζουν την αθωότητα και την ευχάριστη εκδήλωση της έναρξης του έτους, όπου όλα τα παιδιά συναντούν ξανά τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους τους, γίνεται μια μικρή γιορτούλα, μοιράζονται βιβλία και γενικώς υπάρχει ένα κλίμα χαράς και αισιοδοξίας για το καινούργιο που ετοιμάζεται στις σχολικές αίθουσες (κυριολεκτικά και μεταφορικά)

Δε θα σταθώ ότι η συνδικαλιστική αλητεία της ΟΛΜΕ κάτι μπαρμπαγιάννηδες και μπαρμπαγιώργηδες τάχα μου αριστεροί, με μούσια, τιράντες και γιαλιά, μας λένε από την τηλεόραση επίσης, πότε θα ανοίγει και θα κλείνει το δημόσιο σχολείο και πότε θα εργάζονται οι δημόσιοι υπάλληλοι καθηγητές και δάσκαλοι που επίσης πληρώνονται από τους φόρους του χειμαζόμενου ελληνικού λαού

Θα σταθώ στη μεγάλη εικόνα, στο όλο περιβάλλον που σήμερα ονομάζεται παιδεία στην Ελλάδα

Απο που να ξεκινήσει και που να τελειώσει κάποιος, αντικρύζοντας αυτό το καρκίνωμα ανομίας και αυθαιρεσίας, αυτό το κακότεχνο νομικό πλαίσιο, αυτή τη δίχως αρχή και τέλος διοικητική οργάνωση, αυτό το αλλοπρόσαλλο καθεστώς παραπαιδείας, το σκανδαλώδες διαπλεκόμενο περιβάλλον δημόσιας και ιδιωτικής παροχής υπηρεσιών. Με λίγα λόγια, όλο αυτό που συμβαίνει σε ένα παιδάκι όταν ξεκινά τη συμμετοχή του σε κοινές δραστηριότητες, από την τρυφερή ηλικία των 5 ετών περίπου

Βγαίνει η Ρεπούση και παρότι το κάνει για ιδιοτελείς σκοπούς, για προσωπική προβολή και για άγρα ψήφων, καθώς επισης και για λόγους κομματικής προβοκάτσια και λέει ορισμένα πράγματα αυτονόητα. Παρότι την αντιπαθώ, θίγει εύλογες αλήθειες. Είναι δυνατόν σήμερα να μιλάμε για μάθημα θρησκευτικών στα σχολεία? Είναι δυνατόν σήμερα να μιλάμε για μάθημα αρχαίων ελληνικών και λατινικών? Έχουμε τρελαθεί εντελώς ρε παλικάρια?

Και από το κοφίνι της μεταθανάτιας ζωής βγαίνει ο Μπαμπινιώτης και κάνει κριτική. Και ο μητροπολίτης Πειραιώς και διάφοροι άλλοι γελοίοι "φωτισμένοι δάσκαλοι", δημογέροντες και θεματοφύλακες του ελληνοχριστινικού πνεύματος και κάνουν κριτική στη Ρεπούση που τους λέει ότι στην εποχή της ατομικής ενέργειας ζεσταίνεστε με μαγκάλι. Μα είναι δυνατόν να κάνεις αρχαία ελληνικά σε παιδιά που από δύο ετών παίζουν τα smartphones στα δάχτυλα?

Και εδώ κολλάει η μεγάλη εικόνα που λέγαμε!!!

Βάση ποιου σχεδίου, ποιού προγράμματος, ποιάς φιλοσοφίας έχεις χτίσει την παιδεία των Ελλήνων κύριε νομοθέτη, υπουργέ, πανεπιστημιακέ δάσκαλε, γονιέ, παπά, παράγοντα της πολιτικής ζωής, κομματάρχη, φροντιστηριάρχη και κάθε άλλος εμπλεκόμενος??

Βάση ποιού ΣΤΟΧΟΥ? Τι θες να φτιάξεις? Τι Έλληνες θες να παραδόσεις στην αγορά εργασίας, στην κοινωνία, στον πολιτισμό, στο διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον?

Ησυχία, σιγή, απόλυτη σιωπή. Τίποτα δεν ακούγεται. Τσιμουδιά και μαύρο σκοτάδι. Γιατί δεν υπάρχουν απαντήσεις. Παρά copy paste συστήματα από άλλα κράτη με άλλες ανάγκες, άλλες ιδιαιτερότητες, άλλες κουλτούρες, άλλες οικονομίες, άλλες δυνατότητες.

Και πάνω απ όλα, δεν υπάρχουν απαντήσεις επειδή δεν υπάρχουν καν οι ερωτήσεις

Που νοείται δημόσια παιδεία, που για να την παρακολουθήσεις πρέπει να....πληρώσεις φροντιστήρια είτε συνοικιακά είτε πανεπιστημιακά, αργότερα, πρέπει να κάνεις ξένες γλώσσες εκτός αυτής, πρέπει να συμμορφώνεσαι σε όλα τα παράλογα σου επιβάλλει ο κάθε τυχαίος αμόρφωτος καθηγητής και διευθυντής και προϊστάμενος που με 4 χρόνια σπουδές σε ένα ΑΕΙ, κρίθηκε κατάλληλος να διδάσκει τα παιδιά μας λόγω κάποιου ΑΣΕΠ και κάποιας επετηρίδας, παλιότερα

Που νοείται δημόσια παιδεία που είναι γεμάτη εξετάσεις και προϋποθέσεις και εμπόδια και διαπραγματεύσεις και τα κέφια και τα γαμησιάτικα του καθενός μεσάζοντα, για να αποκτήσεις πρόσβαση σε αυτή? Που νοείται δημόσια παιδεία που καλλιεργεί το πνεύμα του χειρότερου ανθρωποφάγου ανταγωνισμού, εμπεδώνοντας στις παιδικές ψυχές την επικράτηση με κάθε κόστος, αντί για τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα?

Που νοείται δημόσια παιδεία να αφήνεται βορά στις ορέξεις κάθε έμπορα, επιχειρηματία, ιδιώτη, διαφημιστή, που έχει συμφέρον να την βλέπει απαξιωμένη και μιαρή, δίχως ποιότητα και ήθος πολιτισμού, με όχημα άμυνας έναντι της ελεύθερης αγοράς, κάποιες βλακώδεις νομοθεσίες που υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και δημιουργούν άθλια στεγανά και περιορισμούς

Που νοείται δημόσια παιδεία που ως αποτέλεσμα έχει τον εκφυλισμό κάθε πνευματικού επιπέδου στη σύγχρονη Ελλάδα, την επικράτηση του νεοβαρβαρισμού σε κάθε εκδήλωση κοινωνικής και ατομικής ζωής, στην επικράτηση της βίας και της ανηθικότητας, την αδυναμία συνεννοησης και αλληλεγγύης απέναντι σε προβλήματα κοινά στη χώρα και εκτός χώρας, στην εξαϋλωση των θεσμών, στην ανυπαρξία παραγωγής πνευματικής ύλης (λογοτεχνία, μουσική, θέατρο, σινεμά κλπ), στην καταρράκωση κάθε υπολείματος παράδοσης και ιστορίας του τόπου, στην απαλοιφή κάθε πρωτοτυπίας, κάθε καινοτομίας, κάθε προόδου των ΝΕΩΝ έναντι των παλαιότερων γενεών, στην εμπορευματοποίηση του αθλητισμού, στην επικράτηση της λογικής των αγορών, πάνω από τα συμφέροντα των ανθρώπων???

Που νοείται δημόσια παιδεία που παράγει ανόητους και μισαλλόδοξους πολίτες, που δε μπορούν να μιλήσουν και να γράψουν Ελληνικά, οι οποίοι αναδεικνύουν ως πολιτικούς τους άρχοντες τους πλέον άχρηστους και καραγκιόζηδες κληρονόμους τζακιών και φέουδων, δίχως κανένα ίχνος αξιοπρέπειας και ικανότητας

Που νοείται δημόσια παιδεία που τελικά έχει γίνει ένα παραμάγαζο κάθε συντεχνίας, που με σκοπό να βάλει στο χέρι το 6-7-8% του ΑΕΠ της χώρας, "αποφασίζει και διατάζει" εις το όνομα της ελεύθερης διάδοσης ιδεών δήθεν, ενώ η ίδια διέπεται από μεσαιωνικό και οθωμανικό πνεύμα σκοταδισμού, με τα λόγια και τις πράξεις της

Μιλώ για τους πρυτάνεις, τους υπουργούς παιδείας, τους συνδικαλιστές, τους μέτοχους της παραπαιδείας, τους κομπλεξικούς των ιδιωτικών σχολείων, τους αθεράπευτα αμερικανόφιλους που θέλουν campus και μάρκετινγκ και χορούς αποφοίτησης για να "νιώσουν" χαρά, τους αθεράπευτα μαλάκες που κυνηγάνε τους βαθμούς στο σχολείο λες και είναι σπουδαίο κατόρθωμα, τους αθεράπευτα ανθέλληνες που νομίζουν ότι εξαφανίζοντας το νόημα και την ουσία της παιδείας, θα εξαφανίσουν "τα σταγονίδια του φασισμού", τους αθεράπευτα γελοίους που πιστεύουν ότι η ανάγκη του ανθρώπου για μόρφωση και πνευματικά ερεθίσματα, υποκαθίσταται από κάθε είδους ευτελή υλική απόλαυση.

Απέναντι σε όλους αυτούς, που συνιστούν τον καρκίνο της παιδείας, έχουμε να αντιπροτάξουμε μερικές ιδέες:

  1. Πλήρης, κάθετα και οριζόντια, ελεύθερη, δίχως προϋποθέσεις, εξετάσεις, δίδακτρα και άλλα τέτοια κουλά, πρόσβαση όλων των κατοίκων της Ελλάδας σε κάθε βαθμίδα της δημόσιας παιδείας
  2.  Πλήρης κατάργηση κάθε είδους εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  3. Αποσύνδεση του χαρακτήρα της παιδείας σε κάθε βαθμίδα, από την παραγωγή και τις ανάγκες της. Πρώτα πολίτες και άνθρωποι και μετά γρανάζια του καπιταλισμού και της ελεύθερης αγοράς
  4. Γκρέμισμα και χτίσιμο από την αρχή, όλου του συστήματος παιδείας στην Ελλάδα, ξεκινώντας από τον παιδικό σταθμό και φτάνοντας στην Ακαδημία Αθηνών
  5. Εθνικές προτεραιότητες μιας εθνικής παιδείας. Έμφαση στην παράδοση, την ιδιαιτερότητα, την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, δίχως παρωπίδες
  6. Ναι στην ιδιωτική παιδεία δίχως κανένα περιορισμό. Στόχος δεν είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός, ούτε η υποκατάσταση του δημοσίου, αλλά η ποιοτική διαφοροποίηση.Ο καθείς εφ ω ετάχθη
  7. Υποχρεωτική δημιουργία κλάδου εκπαιδευτικών, στον οποίο θα φοιτούν όσοι επιθυμούν να είναι παιδαγωγοί ανεξαρτήτως αν είναι νηπιαγωγοί ή καθηγητές πανεπιστημίου. Όχι στον ΑΣΕΠ, όχι στις επετηρίδες, όχι στους διορισμούς, όχι στους αναπληρωτές, όχι στις μεταθέσεις, ναι στην αξιολόγηση, ναι στην ιεραρχία, ναι στην οργάνωση, ναι στις δίκαιες ανταμοιβές, ναι στην αριστεία
  8. Υποχρεωτικά θα πρέπει να είναι τα εξής μαθήματα και μόνο: Ελληνική γλώσσα και παράδοση, Ελληνικός πολιτισμός και ιστορία, Ευρώπη και κόσμος, Μαθηματικά και Φυσική, Μουσική και Εικαστικές τέχνες, Αθλητισμός και Θέατρο. Όλα τα υπόλοιπα, καθώς και κάθε είδους εξειδίκευση και κατεύθυνση θα πρέπει να είναι επιλογής και μόνο. Από την αρχή και μέχρι το τέλος της μαθητείας του παιδιού.
Θα μπορούσα να γράφω ώρες, έχω πολλές ιδέες, αλλά δεν έχει και νόημα

Θέλουμε ένα σχολείο ευέλικτο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του λαού, όχι των αφεντικών

Ένα σχολείο με στόχο, αρχή μέση και τέλος, που θα έχει όραμα τη διαπαιδαγώγηση των Ελλήνων (που είναι όλοι οι κάτοικοι της Ελλάδας ανεξαρτήτως καταγωγής, θρησκεύματος κλπ) πάνω στα πρότυπα και τα ιδεώδη της παράδοσης μας : "Εν αρχή ην ο άνθρωπος"

Ένα σχολείο που θα στέκεται με αξιοπρέπεια απέναντι στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών

Ένα σχολείο που θα φτιάχνει ΛΕΥΤΕΡΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, όχι λεβεντομαλάκες κωλοέλληνες αμόρφωτους και τουρκανατολίτες γύφτους, που δεν ξέρουν πως να μιλήσουν και πως να τρέξουν μισό χιλιόμετρο δίχως να λαχανιάσουν

Επιτέλους, πάρτε τα βρωμόχερα σας, από πάνω από το σώμα της παιδείας!!!!!! Γραμματείς, φαρισαίοι και υποκριτές του κράτους!!!!!!!

No comments: