Monday, March 3, 2008

Μίσος

Η συνάδελφος μου,αυτή που βλέπω καθημερινά επι 8 συναπτά έτη στο γραφείο μου,να μου λέει καλημέρα,καλησπέρα,καληνύχτα,είναι ο άνθρωπος που αντιπαθώ περισσότερο.
Είναι αυτή που έχουμε περάσει τόσα μαζί,καλά και άσχημα στο μικρόκοσμο μας,που ξέρω και ξέρει τη ζωή μου,που μου έχει ευχηθεί 8 φορές "χρόνια πολλά",που με εμπιστεύεται περισσότερο απο τον καθένα,που έχουμε συζητήσει άπειρα θέματα,άπειρες φορές.
Σήμερα τσακωθήκαμε αλλά δεν ένοιωσα καθόλου καλύτερα.
Είναι τόσο βαθιά μέσα μου,ριζωμένη,η αντίδραση, σε όλα όσα αυτή η γυναίκα αντιπροσωπεύει,που θεωρώ σχεδόν ιερό μου καθήκον,να καλλιεργώ μέσα στα έγκατα μου -να τρέφω- ένα αιχμηρό σάρκινο μαχαίρι,αντιπάθειας και μίσους,κι ενίοτε να το αφήνω να χτυπήσει και να ματώσει,είτε γιατί το στρέφω πάνω της,είτε γιατί -τελικά- το γυρίζω σε μένα,βρίζοντας την καλή μου ανατροφή και τους καλούς μου τρόπους.
Το πιο δύσκολο έργο στη σημερινή εποχή,δεν είναι να διαφέρεις,αλλά να υποχρεώνεσαι να συναναστρέφεσαι (και να ζείς) σε κάθε μήκος και σε πλάτος,σε κάθε επ-έκταση,άπλωμα και τέντωμα,τη διαφορετικότητα του άλλου.
Και λέγοντας διαφορετικότητα εννοώ,όσα σας χωρίζουν,και στέκονται στην πραγματικότητα αναμεσά σας,και σας διακρίνουν,αντίθετα με την καθημερινή υποκριτική και δήθεν αλληλέγγυα συναδελφική σας συνήθεια.
Υποκρισία απέναντι σε μένα.
Απο την αρχή την είχα αντιπαθήσει.
Τώρα λοιπόν,δεν έχει διαφορά, η δική της αναπνοή,απο τις εξατμίσεις που ρυπαίνουν το κέντρο της Αθήνας.
Η παρουσία της,ρυπαίνει το χώρο και την ψυχή μου,η αισθητική και οι τόνοι βλακείας και ανωριμότητας που σέρνει στις σκάλες,στα θρανία,στα ντουλάπια,στα κυλικεία,στο σπίτι και στη δουλειά της.
Τώρα λοιπόν κατάφερα να γίνω ένας αναίσθητος άνθρωπος. Να μάθω να επιβιώνω.
Και να μη νοιάζομαι.
Τότε για ποιό λόγο τσακωθήκαμε σήμερα?
Οι λέξεις έβγαιναν απο μόνες τους χωρίς να το προσπαθήσω.
Πνίγηκα.Βράχνιασα.Στέγνωσε το στόμα μου.
Κι αυτό που έμεινε στο τέλος ήταν μονάχα το κενό απέναντι γραφείο.
Ότι δηλαδή υπήρχε και πρίν,πρωτού αποφασίσω να την κοιτάξω ,χωρίς να φοβάμαι.

2 comments:

Ceni said...

Καλησπέρα bomba.
Αυτο που περιγραφεις είναι η πραγματικότητα όλων μας λιγο-πολύ.
Το εχω σκεφτει πολλες φορες οτι καθημερινα συναναστρεφομαι περισσοτερες ωρες, ανθρωπους που η παρουσια τους και μονο στο χώρο με κανει να ασφυκτιω, παρα αυτους που αγαπω. Αντε μετα να μην προκυψουν καταθλιψεις και ψυχοσωματικά...
Εχεις ομως τετοιο χαρισμα να γραφεις που ακομα και το "μίσος" σου με συνεπήρε σαν να διαβαζα ερωτική ιστορια.χιχι!

Yannis said...

"Το πιο δύσκολο έργο στη σημερινή εποχή,δεν είναι να διαφέρεις,αλλά να υποχρεώνεσαι να συναναστρέφεσαι (και να ζείς) σε κάθε μήκος και σε πλάτος,σε κάθε επ-έκταση,άπλωμα και τέντωμα,τη διαφορετικότητα του άλλου."

Ποσο δικιο εχεις ρε Μπομπα ?
Το κραταω αυτο που εγραψες...μου αρεσε....
Yannis ( Ο γνωστος !)